Pin It

Widgets

Hidup

Bissmillahirrahmanirrahim

Whoaa, hai peeps. Dah lama tak berkongsi pengalaman hidup kat sini. Today I have a new post. I want to share my story about my latest life. Oh. Insyallah gonna be perfect.

First story;

Hari-hari yang lepas lepas aku menghadapi demam exam untuk final semester for the first degree. Alhamdulillah, it was flow smoothly. But, agak terjejas untuk subjek Arab, maybe hati dah di tempat lain, fikiran dan akal yang waras ini bukan pada akademik tapi di rumah sewa. Haiiyaaa. Tajuk karangan pun boleh faham kot lain. Di detik detik yang terakhir baru faham apa kehendak soalan tu. Apa lagi, tangan ini bukan kemain laju je nak menulis. Malangnya, masa tak mencintai aku. Aku gagal menghabiskan ayat-ayat aku. Masalah betul. Tapi takpe. Past is past. Aku pegang kata-kata itu.

Then..
Second story;

Syukur yang tidak terhingga sebab Dia makbulkan doa kami untuk hidup bersama. Dugaan datang menimpa kami suatu perkara untuk mendewasakan kami. Eh, ini bukan cerita pasal kahwin tau, ini pasal sahabat sehati. Kami sudah kotakan janji kami. Alhamdulillah. Kalau niat kita baik Insyallah all the things will be smooth se'smooth-mooth'nya.

Third story;

Currently I having my a/elsp program. Sepatutnya dah cuti semester dah neh. Tapi apakan daya, ini program bahasa buat kali terakhir dan wajib ke atas pelajar Tahun Satu. Need to hadir. Kalau tak, need to repeat for semester akan datang. Moga ada manfaatnya.

Finally;

Insyallah, on 15th July I will attend Seminar Permunian Akidah. Dah lama diri ini tidak menghadiri kuliah ilmiah sebegitu. So, let's grab that opportunity.

Sekian

______________________________________________________________________________

#Jagalah hati dari prasangkaan buruk serta jagalah lidahmu


“Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.” Al-Hujuraat ayat 12



No comments: