Pin It

Widgets

nikmatnya suapan ummi .

Bissmillahirrahmanirrahim




Ya, aku sudah besar tapi aku tidak malu menikmati suapan ummi. Sebahagian kita pasti malu jika ibunya menyuap sesuap nasi atas dasar sudah besar panjang.Tapi seriously ! kalau ummi yang suapkan nasi pasti nasi itu akan ditambah dan ditambah, sedaaaapppp dan nikkkmattt rasanya. Kalau suap sendiri rasanya nasi itu takkan bertambah. Ummi pun takkan pernah kesah kalau aku yang memintai untuk disuap, kalau ada adik pasti tangan ummi aku jadi rebutan kami berdua kalau di tambah pula dengan abah aku, tangan itu akan direbut oleh tiga orang insan yang senantiasa menunggu suapan dari seorang ibu/isteri. Kemesraan antara ahli-ahli keluarga akan berputik.That's why I love my family >.< Terima kasih ya Allah .



Hakikat kehidupan yang sakinah adalah suatu kehidupan yang dilandasi mawaddah warohmah (cinta dan kasih sayang) dari Allah subhanahu wata’ala Pencipta alam semesta ini. Yakni sebuah kehidupan yang diredhai Allah, yang mana para pelakunya/orang yang menjalani kehidupan tersebut senantiasa berusaha dan mencari keridhoan Allah dan rasulNya, dengan cara melakukan setiap apa yang diperintahkan dan meninggalkan segala apa yang dilarang oleh Allah dan rasulNya. Hakikat sebuah kehidupan rumah tangga yang sakinah adalah terletak pada realisasi atau penerapan nilai-nilai agama dalam kehidupan berumah tangga yang bertujuan mencari ridho Allah subhanahu wata’ala. Karena memang hakekat ketenangan jiwa (sakinah) itu adalah ketenangan yang terbimbing dengan agama dan datang dari sisi Allah subhanahu wata’ala, sebagaimana firman Allah (artinya):
“Dia-lah yang telah menurunkan sakinah (ketenangan) ke dalam hati orang-orang yang beriman agar keimanan mereka bertambah di samping keimanan mereka (yang telah ada).” (Al Fath: 4)
Keluarga Sakinah, Keluarga Idaman :) 

ibtisam92
^^ 

No comments: