Pin It

Widgets

yang teramat

Bissmillahirrahmanirrahim


Aku memanjat kesyukuran buatNya, kerana Dia aku masih lagi hidup dalam keadaan Iman dan Islam. Terima kasih ya Allah, selama hampir sebulan  lebih aku terasa diri ini kesunyian yang teramat. Merasa dunia ini sempit bagi ku,menanti insan atau sahabat yang selalu mentarbiyahkan aku yang selalu mengingatkan aku akan sesuatu perkara. Sedih ya Rabb ! Merintih aku di malam hari aku mengadu kepadaNya agar aku masih kuat dan terus kuat tanpa ada lafaz PUTUS ASA, aku tahu Dia pasti memakbulkan doa buat ku. Ya, penantian aku sudah terjawab.Alhamdulillah ya Rabb .


Luahan perasaan tadi hanyalah emosi semata-mata, sayangnya aku terhadapnya kerana dia memahami manhaj salaf tapi kenapa semakin hari semakin kau renggangkan ianya dari bisa melunakkan hati mu. Aku rindu saat kita berkongsi ilmu, aku sangat rindu saat itu . Tapi ianya sudahpun aku mengerti, kau mencari , aku jua mencari harapnya sama-sama kita berganding dan menguatkan iman yang sudah pun lemah longlai ini dengan bisa kekuatan yang di kurniakan olehNya. Ya Allah ya Rahman aku sangat rindu tarbiyah Mu ya Rabb .




Maaf atas kekesaran yang aku luahkan, mungkin ianya bercampur aduk dengan masalah lain dan lepaskan pada kau, maafkan aku sahabat. Aku tidak pandai menasihatimu dengan baik , aku tahu  cara mau'izatul hasanah itu ,aku baca kitab-kitab mengenai  cara menasihati tetapi atas dasar kelancangan mulutku di tambah pula hawa nafsu 'amarah aku meninggi ini membuatkan hati-hati yang lembut itu bisa tidak percaya akan diri ku. Itu sebab kadangkala aku benci diri sendiri , yang tidak pernah untuk aku berusaha mengubahnya dengan baik. Nafsu diri menguasai fikiran dan akal, musnahlah tembok keimanan yang bersusah payah aku membinanya dahulu.Ya Allah aku rindu akan tarbiyahMu.

p/s : sekali aku marah menyesal selama-lamanya :( kerna aku bukan insan yang suka memberang .ceria-ceria sudaa

ibtisam92
^^

No comments: