Pin It

Widgets

Nasib umat Islam hari ini ..

Bissmillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah , hari ini kita akan berhadapan atau menghadapi bulan puasa pada hari yang ketiga. Moga ibadah kita sepanjang di bulan Ramadhan pada tahun ini di terima olehNya.Amin ya Rabb. Post kali ini  sukanya saya jika berkongsi akan satu hal.Semoga ianya bermanfaat untuk kita renung-renungkan dan koreksi diri kita ke arah yang lebih baik.InsyAllah :)


Dari Said Al-Khudri, dari Nabi saw bersabda:” Kamu pasti akan mengikuti sunah perjalanan orang sebelummu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta hingga walaupun mereka masuk lubang biawak kamu akan mengikutinya”. Sahabat bertanya:” Wahai Rasulullah saw apakah mereka Yahudi dan Nashrani”. Rasul saw menjawab:”Siapa lagi!” (HR Bukhari dan Muslim).

Beginilah nasib umat Islam hari ini. Hari demi hari Islam ini kian di cemari dengan budaya Yahudi dan Nasrani.
Segala aspek kehidupan kita , kita jadikan mereka sebagai contoh tauladan untuk kita ikuti. Tanpa kita fikirkan adakah ia berlandaskan dengan syariat ataupun tidak. Tanpa kita fikirkan adakah ianya boleh di pakai untuk di akhirat kelak nanti. Adakah ia akan menjadi bekalan hidup di sana nanti ? Yela, semua benda kita nak tiru cara mereka.


Dan prediksi tersebut sekarang benar-benar sedang menimpa sebagian besar umat Islam. Dari segi kehidupan sosial umat Islam hampir sama dengan mereka. Hiburan yang disukai, mode pakaian yang dipakai, makanan yang dinikmati, filem-filem yang ditonton, bebasnya hubungan lawan jenis dll. Pola hidup sosial Yahudi dan Nasrani melanda kehidupan umat Islam dengan dipandu mas media khususnya televisi.


Sayang seribu kali sayang berapa banyak Yahudi dan Nasrani memperlakukan kita dalam memusnahkan agama kita Islam. Tetapi kita masih belum sedar, merasakan hidup di dunia ini akan berpanjangan merasakan dunia ini tidak akan musnah. Kerana ingin mengimpikan kemewahn dunia kita sanggup gadaikan agama untuk mereka. Salah satu sebab mengapa dan kenapa kita sebegeni adalah :Penyakit wahn ( cinta pada dunia takut pada mati ) semakin menelusuri pada hati-hati setiap muslimin dan muslimat. Kecuali mereka yang sedar akan hal ini, tidak akan mengutamakan dunia ini sebagai tujuan hidup mereka.


Dari Tsauban berkata, Rasulullah saw. bersabda:” Hampir saja bangsa-bangsa mengepung kamu, seperti kelompok orang lapar siap melahap makanan”. Berkata seorang sahabat:” Apakah karena jumlah kami sedikit pada waktu itu ?” Rasul saw. menjawab:” Jumlah kalian pada saat itu banyak, tetapi kualitas kalian seperti buih ditengah lautan. Allah mencabut rasa takut dari musuh terhadap kalian, dan memasukkan kedalam hati kalian penyakit Wahn”. Berkata seorang sahabat:” Wahai Rasulullah saw., apa itu Wahn ?”. Rasul saw. Berkata: “Cinta dunia dan takut mati” (HR Ahmad dan Abu Dawud)
Wa'iyazubillah.




*Untuk membaca selanjutnya sila klik disini.




ibtisam92
^^


No comments: