Pin It

Widgets

teringat ..

Bissmillahirrahmanirrahim

Monolog ;


Sudah hampir dua bulan aku sedang bercuti-cuti kampung halaman dan sudah lama aku tak dengar khabar pasal USIM .Rindu di hati menyelubungi hati. Cukuplah walaupun ia nya setahun di sana ( tamhidi ) tapi banyak memori suka duka bersama sahabat. Asta'q ilakunna :) Rindu akan hilang buat mereka bila sudah menjelma bulan september .(with a grin smile)

Hampir setiap minggu aku menjadi driver yang SAH , pergi ke Penang pada setiap hujung minggu melawat adik ku di asramanya.Acapkali aku melawat ke sana , pasti dan pasti aku ingat akan suasana aku dahulu , bilamana ummi dan abah melawat ku di asrama DMW .Ummi dan abah tak lekang melekat bersama ku berserta buah tangan mereka buat ku. Paling ingat ummi suka bawa mai mempelam (sebab aku suka mencicah bersama sahabat) kalau abah selalu saja bagi motivasi kat aku( macam-macam dia pesan kat aku).Mungkin , aku anak sulung kot, harapan segunung mereka itu , di bebankan kepada ku , haha so any problem that arises in my life at hostel will be concern by them. ( Haishh , sayang ketatketat buat mereka)

Waktu form 1 , pada minggu pertama di asrama , aku nangis-nangis ( rindu kat ummi dan abah, hahaha). Dah la kalu nak telefon kat depa ada schedule, mana boleh telefon pada setiap hari tak sama macam asrama sekolah lain. kalu nak telefon jugak hari Jumaat , Sabtu dan Ahad SAHAJA. itu pun waktu siang je , waktu malam , warden tak bagi sangat budak-budak pi telefon, huh !So memang patut aku nangis.haha, nasib baik minggu pertama je , tak berterusan, Dah kenal kawan-kawan , dah boleh buat geng ( HAHA) nangis-nangis dah takda da :) . Berbeza dengan adik aku, lepas dia habis prep je , tepat pukul 11 malam pasti dia telefoni ummi .

Waktu form 2 and 3 , fikiran ni in progressing nak menjadi matang ( aiseh) sebab dah boleh berdikari dengan baik dan jayanya . Dan tak pernah pun kalau ada kes-kes buli dengan kakak-kakak senior aku report kat parents, tak payah nak susah susah depa pikir pasal aku , dan aku sangat kesian bila tengok mereka risau pasal aku. Cukuplah kerisauan mereka itu pada aku. Hal-hal lain aku boleh manage bersama sahabat di sisi :)

Tapi bila dah masuk form 4 dan 5 , aku pula yang menghalang parents datang menjengok aku , sebab aku pikir kesian pulak nak suruh depa datang kat aku , jauh kot rumah aku dengan sekolah (ala setengah jam je kot), gune calling-calling pun dah memadai. ( aku dah besar : | ) Hehe, Tambah-tambah waktu ituh , aku sangat busy dengan tusiyen sekolah dan luar. So jarang sekali aku nak suruh parents datang jenguk.


Jadi bila aku lawat adik ku di sana , pasti memori memori dulu kala menyergah di minda ( waaaa :| ).Okay , tak ada apa sangat yang aku nak cerita dekat sini. Just reflection of mylife.

(**Luahan hati**)
dua zaman berbeza meniti arus kehidupan dunia
dahulu, kisahnya lain
dan berbeza dengan kisah sekarang
Tapi hati aku terfikir
masalah ini tidak pernah akan luput dalam kehidupan
Semakin hari semakin sakan
kerna mereka gah dengannya
pelik aku !
Kecil-kecil dah pandai nak buat ini dan itu
bila besar nanti tak tahu nak jadi apa
Orang tua dah tak larat nak jaga
Hari hari bising berleter kepada si permata mereka
Tapi hanya seolah menyiram air di daun keladi
Takpun masuk ke telinga kanan keluar telinga kiri
Degil !!!
Nanti bila sedar baru merana diri sendiri
Oh , syabab Islam !
Ayuh , ubahkan paradigma pemikiran kita bersama
Moga kita di jalanNya 
Amin
:)


ibtisam92
^^







No comments: