Pin It

Widgets

Kelas 7 : Merungut

Bissmillahirrahmanirrahim

"Ok buat latihan ni semua ye , pukul 4.30 ustazah akan kutip"

" Hari ini  kena siap ke ,ustazah?? "
salah seorang murid yang bersuara agak terkejut, terus mukanya masam mencuka

" ustazah , jawapannya banyak nak kena tulis"
sorang lagi merungut

" tak banyak mana pun , nak tulis kamu malas ye, kalu bersembang tak malas pulak ?"

"  emm yela ustazah"
suasana kembali tenang

lebih kurang 15 minit salah seorang murid , bangun dari tempat duduknya sambil membawa buku bukunya terus menuju ke arah aku .

" Ustazah kalu saya salin jawapan sampai nombor 3 boleh tak, tak larat laaa"
mukanya penuh dengan kegelisahan dan mengharapkan aku memberinya peluang

" ish cek ni , depa bule salin awat cek tak bule pulak?"

"heee :) " 
dia tersenyum kambing

" bersusah susah dahulu bersenang -senang kemudian na "

" alaaaa , ustazah "
mukanya mencebik

" oh no! no excuse here. dah p duduk, p buat keja "

" ustazah , nanti kalu saya dah siap awal, bagi kat saya coklat tau"
( coklat di sini adalah gulagula;sweets)

" aik , keja pun tak siap lagi dah minta coklat ? "
haha ,aku tersenyum


mereka masih di alam ria kanak-kanak
yang mengharapkan ganjaran
budak budak nama nye pun 
:)


ibtisam92
^^


2 comments:

amierul said...

Hahaha..comelnya..Ya Allah..bestnya jadi cikgu,semoga Allah merahmati usaha hang,,=)

I.B.T.I.S.A.M said...

jzk