Pin It

Widgets

ketidak kesangkaan

Bissmillahirrahmanirrahim

Alhmdulillah , segala puji hanya untuk Mu yang Maha Esa. Bersyukur ke hadrat Ilahi dengan limpah kurnianya Dia masih lagi memberi aku nafas dan segala macam kenikmatan yang perbagai dalam menjalani kehiudpan sehari hari.Alhmdulillah Ya Allah :)

Aku tak pernah menyangka untuk aku menjadi seorang guru, tapi ketidak sangkaan aku itu menjadi realiti. Pabila umi aku khabarkan bahawa nama aku sudah pun tersenarai di salah sebuah sekolah KAFA menjadi seorang guru ganti bagi tahun 5. Itu rezeki yang Allah kurniakan untuk aku. Alhmdulillah.

Sebelumnya ini pernah ku katakan , bolehkah lepasan asasi meminta menjadi seorang guru? kata umi , sijil aku hanya untuk menyambung ijazah mana mungkin ia di gunakan untuk pekerjaan kecualilah aku memiliki sijil STAM.  Sebelumnya  ini juga, aku hanya katakan pada umiku , aku tidak akan sekali-kali mahu untuk berkerja di luar sana kecuali pekerjaan yang tiada iktilah terlalu sangat . Kerna perkerjaan sana , bagi aku bukannya tidak baik , baik tetapi persekitaran itu tak mampu bagi aku untuk mengawal diri ini. Hanya mampu aku bermohon kepada yang Esa agar Dia berikan aku satu peluang untuk aku merasai menjadi seorang pengajar. Dan doa aku sudah termakbul, Alhmdulillah, tapi mampukah aku ?

Pelbagai persoalan sudah bermain di minda . Tugas untuk menjadi seorang guru , berbekal ilmu yang sedikit ini  untuk mengajar kepada bakal anak murid aku , hmm , mampukah aku ? Tepuk dada tanyalah iman wahai diri ini :)

Ya Allah , aku sangat bersyukur atas nikmt yang Kau berikan kepada aku , Aku mohon pada mu agar aku mampu berhadapan dengan masyarakat luar di sana yang sikapnya pelbagai ragam dan jenis , yang kadangkala tak bisa di fahami oleh hati ini, Ya Allah aku mohon agar aku dapat meneguhkan hati dan iman ini agar tidak terpesong dari apa yang aku pelajari ini agar aku bisa tahu yang mana itu haq dan batil. Amin

* teguhkan hati dan iman , dugaan di luar sana sedang menunggu diri ini ! *

Rabbi yasssir wa la tu 'assir

Ya Muqalibal qulub , thabit qalubi 'ala dinik 


sekadar gambar hiasan 


neversaygivesup
put more effort to know more about Addinul Islam
insyAllah


ibtisam92
^^

4 comments:

amal said...

Yannn , best nya. nak jugak =)

HUMAIRA' said...

haha , ha meh laa penang , kite kerja sama sama :)

amal said...

samad bekeja laa ehh =)

HUMAIRA' said...

sama sama ^^