Pin It

Widgets

roleplay kami sangat best !

Bismmillahirrahmanirrahim 

Hari jumaat baru baru hari tuh , Alhmdulillah , aku dah buat dan langsaikan tanggungjwab aku untuk roleplay.
all the presentation , I have done it very well , alhamdulillah ,and now I have a times to revise  all my love subjects in this second semester. :) moga Allah permudahkan segalanya , amin.

Terdetik juga hati untuk aku berkongsi pengalamn menjadi seorang pelakon yang sampingan bukan utama , dalam roleplay ini . sangat best ,dan best , walaupaun jalan cerita itu menyayat kan hati , tapi hakikatnya bagi aku , adalah cerita yang sangat kelakar , mungkin watak aku dalam cerita tuh kot. 
 Okay, pertama dan permulaannya , roleplay adalah coursework in English for Law 3 and guide by my lecturer Sir Raimizar. and this role play also is one of for our carry marks. and our final exam is only 40 marks only, so you can see it , our carry marks almost 70 percent from it. ok back to my story ::

ahli ahli kumpulan aku ;
FAIQ (watak utama, adik kembar)
FAZRIN watak utama , abg kembar)
NIK NUR HAZIQAH (emak kepada si kembar)
FARHANA AFIQAH (pelajar yang nakal , penderma wang)
NURUL HUSNA ( pelajar yang nakal , penderma wang )
DINA ( guru , pgacara ,pelajar yang baik , doktor sampingan)
AKU ( guru , doktor )

Jika aku lukis dan lakarkan segala cerita tuh mungkin berjela-jela , jadi biarkan aku ringkas dan padatkan.
Kisahnya begini , Faiq dan Fazrin merupakn kembar siam , kembar yang melekat di bahagian badan di belakang .Mereka asal dari keluarga yang sangat susah . Jadi si emak tak mampu nak tanggung segala kos rawatan untuk anak kembarnya . Pada suatu hari , abang kembar , merungut kepda emaknya untuk di percepatkan rawatan mereka , supya mereka dapat menjalani kehiudpan seperti rakan rakan yang lain , lagipun dia semakin hari semakin tidak rasa selasa bila bersama dengn adiknya , kerana adik kembarnya , sangat pasif jika di bandingkannya yang aktif. Segala pergerakan mereka agak terganggu dan sukar untuk mereka berjalan seperti insan yang normal. 

Mereka juga pelajar yang sangat bjak , segala soalan yang di kemukan oleh cikgunya , Fazrin mahupun Faiq pasti menjawab dahulu jika dibandingkan dengan rakan rakan mereka yang lain. Ada dua orang rakan mereka yang sangat dengki dengan mereka , mungkin kerna guru terlalu concern dengan mereka. Yela mereka kan kembar , jadi guru kena la keep on eye for both of them. Hinggakan pada suatu hari ,akibat sikap dengki dua orang pelajar dengan si kembar ini  , guru terpaksa halau  pelajar tersebut akibat ketidak sopanan yang melampau. . Di luar kelas juga , dua orang pelajar yang nakal ini , selalu memandang rendha terhadap si kembar , kerna ketidak normalan seperti insan biasa. Tapi , ada juga rakan si kembar yang lain yang turut prihatin , dan selalu back up si kembar.

Selepas 5 bulan , Faiq dan Fazrin , dapat keputusan yang cemerlang dalam SPM .Faiq dan Fazrin mempunyai impian yang berlainan. si adik ingin sambung pelajarannya dalam bidang artistics, dan Fazrin  pula dalam bidang arkitek. Jadi si emak mereka perlu berkerja kuat untuk dapatkan duit rawatan untuk si anak kembarnya. dan Alhamdulillah , ada dua orang rakan mereka , ( rakan yang nakal yang selalu ganggu mereka) yang bermurah hati untuk tanggung segala pembiayaan kos rawatan sahabat kembar mereka ini . Mereka akui , banyak kesilapan dan dosa yang mereka lakukan terhdap si kembar , jadi untuk lunaskan segala dosa terhadap si kembar ,mereka tanggung segalanya bil bil rawatan , lagipun mereka berasal dari kelurga yang kaya .

Jadi ia memudahkan segala rawatan dan pembedahan di lakukan. tapi malangnya kata doktor , si adik kembar , Faiq menghadapi komplikasi yang sangat kritikal , dan doktor dengan pembantunya , bertungkus lumus untuk menyelamnakan nyawanya , ( kononnya begitulah haha)

HA-HA part ini la paling kelakar bagi aku , aku kan DOKTOR , nak rawat si Faiq ini , agal susah , dia laki aku perempuan , ada limit dan perbatasan yang perlu aku jaga , korang nak tahu tak ape yang aku buat dekat si Faiq ini , aku kipaskan dia menggunakan kertas , sambil berkata   :

"nurse help me , take for me a scissor, hurry up , the complication become more high risk for the patient "


(macam mana la aku bule minta gunting kot kalu ya pun bersesuaian la dgn situasi macam uh , adoyaii , nk buat ape ntah , HA-HA lawak , lawak)

Takde dalam skrip pon , hahaa sambil aku berkata tangn aku mengipas-ngipaskan si Faiq itu. HAHAHA
si Faiq tuh dah sesak nafas akhirnya meninggal dunia. ada juga rakan rakan aku yang menonton , gelak dan geli hati melihat cara aku sambil berkata :

 "ini doktor tradisional ke doktor yang tak habes mengaji hahaha "

mereka pun tahu , ada limit dan batasan yang perlu di jaga , tapi ia hanya lakonan.
so diorang gelak jela HA-HA :))
ok back to my story

Si emak kembar ini pon menangis lah , kerna salah sorang anak kembarnya sudah pun kembali ke Rahmatullah, dan abg si kembar ini , menangis dan pilu dengan kepergian adiknya . Fazrin rasa sangat bersalah , kerna dia lah hendak kan sangat rawatan segera untuk separatekn dia dan adiknya . dan nak tahu tak , kisah si kembar itu mendapat liputan media juga , dan kira hanggat la berita si kembar ini ,
bila semua orang tahu termasuk rakan rakan mereka turut sedih kematian adik kembar itu .dan Fazrin mulai hidup secara sendirian tanpa teman lagi. Dan dia mula untuk suaikan diri nya untuk berdikari .

 | itulah kisahnya |

notes : terimakasih ahli-ahli kumpuln ku yang banyak memberi komitmen yang baik , even we just prepared for it within 2 days only , but we may have a good presentation . Alhsmdulillah . kerna Dia memudahkan tugas kita . Alhmdulillah Ya Allah .Minta maaf atas segalanya , jika ada yang membuat anda semua terluka hati. maafkan segalnya.
 :)


kenangan last semester in Tamhidi

ibtisam92
^^

No comments: