Pin It

Widgets

قيمة الثلاثة : NILAI TIGA

Bissmillahirrhmanirrahim

Esok lusa dah nak exam final for second semester tapi , 
aktiviti sampingan perlu ada juga , bukan nk mengadap buku je kan , hehe.
 Banyk kali juga sahabat sahabt mengajak aku berjogging ke nilai tiga ,
 tapi aku menolok dengan baik , haha :) 
tapi hari ini yaumul sabtu ,
 housemate aku mengajak aku berjogging juga .  
mungkin diaorang pun letih jadi asyik peram kat rumah aje
 , so pagi tadi kami keluar dari nilam pukul 7.30 pagi .
kata sahabt sahbat yang berpengalaman ,
"nilai tiga tuh dekat je , kalu orang jalan kaki 20 minit insyAllh akn sampai"

ok , aku pun percaya katakata mereka
yeahh ! nilai tiga mmg dekat


tapi pengalaman itu tetap kena ada bila aku sendiri pergi jalan kaki ke nilai tiga
bersama ahli ahli rumah
hushhh !!!
diorang kata DEKAT , aku sendiri yang jalan rasa mcm jauh sangat la pulak
mungkin 1st  tym kot bgi aku dats y jadi jauh untuk aku


" jihah bila kita nk smpai ni ??" : aku

" tu la dorg cakap 20 minit" : jihah 

" kita bukan 20 minit , dh hmpir stgh jam dh pun berjalan" : farah

masing masing ketwa kecil ,
gelak bagai nak rak
penat.penat
kami berjalan dan berjalan
 okea , kami dh sampi ke pintu buka besa nilai tiga
sempat juga si jihah , snap beberapa gambar ,

" uihhh , kedai tu kat ats sana tuuu ..kita betulbetul mcm merentas desa"
 ( aku gtw kat diorg sambil jari telunjuk aku menjuk ke arah sana )

" haha"
kedengaran ketwa kecil dari housemates aku
diorg pun letih
tired NO talk
hehe

ape bule buat . 
jalan dan jalan serta kami berjalan
Alhmdulillah . dah sampai ke NILAI TIGA ,
yg kononnya di idam-idam kan oleh si bakal pengantin
mencari barang barang pengantin di sini
katanya barang barang disini murah murah aje
tapi kami pergi bukan idam nk g beli barang khwin haha
tapi nk g jalan je 
berjogging la katakan
 kawasan sekitar sunyi ,
cuak juga aku
 aku selalu teringat kata abah aku  mengenai nilai tiga

" along kalu nk g jalan mane mane  tambah2 kat nilai tiga tuh, ajak kawan ramai ramai , dua tiga orang tak memadai sekrang bahaya , kat sana banyak foreigners, bahaya depa depa tuh "

gulpp !! 
cuak kot
 ye la kami bertiga je pergi
aku , NAJIHAH , &FARAH KHALIDAH
tapi diorng ni steady je , sempat juga
dok snap gambar
ayooo,
tapi kecuakan aku tak la diorg perasan sgt 
sebb aku still lagi mmberi senyuman yang manis
haha
tu pasal sepnjang perjalanan aku diam ajee
diorg je riuh riuh
penakut tuh tetap ada dalm lubuk
 hati aku ni
bak kata kawan lama aku :
" kalu nak ajak si yan tuh g jalan mane mane , sure payah dia nk keluar , dia tuh jenis tak bape nk suka keluar ke tmpat public , kalu nk keluar kena ramai ramai  boleh la kot, di tambh bapak dia pula takkan bagi anak dara dia keluar tnpa ade sbb yg penting"


itu la aku
haha

akhirnya kami sampi ke gerai makanan .
ayooo jauh bangatt
( mcm tak besa jalan jauh jauh)
:P
  makan dan makan bungkus dan bungkus
nanti nk blek ke nilam letih kot , biar beli makanan lagi
haha, sedang menjamu kuih kuih di gerai makan
 (guruh dan hujan sangat lebat)

" alaaa, " 
dengar salah seorang housemate aku yang merungut
 dan kami mengambil kata putus balek naik teksi je la
malangnya , pakcik pakcik teksi sumenya ade hal 
hushh ! nasib kami la hari ini
nk minta bantuan rakan rakan yang memiliki kereta kebnyakn ada di stdium tertutup nilai
diorg sdg berhadapan MUET EXAMINATION
dan terputus kot akal kami ( ayat ape nihh?? hee )
tak tau nk buat ape,
Alhmdulillh , ade sorg shbat aku yang aku harap buleh la dia tolong ambik kan kami kat sini

dan di pendekkan cerita kami balek , bukan  berjoging
HA-HA

okie la tuh , ada la sedikit pengalaman 
berjalan jalan
^^




p/s  to my friends : jum kita berjalanjalan lagi !!kita jalan ramai ramai na. hahaha itupun kalu nk g jalan




ibtisam92
^^

2 comments:

Wardah Wardiyah said...

Kesian..patutnya,orang ikut jalan baru..patotla bila hampa tepon cek, hampa kata lama sgt brjalan..cek jln 20 minit ja..rupa-rupanya guna jalan lama yang sangatla.....jauh.huhu~
btw, tahniah dpt rasai kenangan ke nilai 3..=)

HUMAIRA' said...

haha mane cek nak taw kata hampa gune jalan baru, tula cek suh hmpa ikut tak mau ikut, kalu hmpa ikut cek kan bgus,xlenguh la kaki cek dan kawan kwan yang lain, haha