Pin It

Widgets

adakalanya ...

Bissmillahirrahmanirrahim



 selamat tinggal alam matrikulasi


Hidup ini ibarat roda ,
adakalanya , kita bangun 
adakalanya kita lemah , jatuh tersungkur ,
Aku sangat bersyukur kepada Allah ,
Dia telah mengurniakan sahabat sahabat  yang sangat baik
dan mereka sebagai satu medium
yang membawa aku ke jalan Mu .
Adakalanya , aku lemah semangat 
hati aku memberontak untuk tahu kebenaran ,
NURUL ASMA  yang akan menguatkan semula semangat aku ,
dia banyak meniupkan kata kata semangt
kata katanya penuh dengan mnyebut nama Mu ya Allah ,
indah sungguh katakatanya ,
Adakalanya , ku tak tahu yang mana satu yang benar dan batil ,
AMIRAH , lah pembimbing aku ,
dia selalu memberi petunjuk kepada aku, 
dia tak pernah jemu untuk menadah telinganya mendengar segala masalah aku
dia juga guru aku dalam mengajar aku bahasa Arab
Adakalanya , ketegasan itu perlu di bina 
HASANAH &AFIQAH , lah menjadi contoh aku dalam ketegasan
aku sering melihat cara mereka
tegas nya bukan tegas yang tersangat
tapi tegas dalam kelembutan
ketegasan itu perlu dalam menjalani kehidupan sehari hari
hidup ini tak semuanya kena happy selalu
takut nanti akan di pijak oleh orang yang mengkhianati kita
Adakalanya , aku buntu dalam pelajaran terutama madah LAW
NIK NURHAZIQAH , menjadi tempat aku berdiskusi bersamanya
banyk perkara yang dia kongsi bersama dgn aku
terutama dalam hal pelajaran
dia sangat bersemangat mengajar aku
tak kira dia dalam keadaan letih dan penat
dia akan sedaya upaya untuk menrangkan agar sahabat ini tidak ketinggalan,
Adakalanya , hati ini memerlukan sedikit keceriaan
HUSNA , lah menjadi tempat aku untuk bergembira
gelak tawa ria kami bersama seolah olah tiada masalah yang aku hadapi dalm hidup ini
Adakalanya, rakan sekepala  itu perlu ada ,
tak kira dalam apa apa situasi 
sama ada dalam hal pelajaran ataupun perkaraperkara sampingn
terutama hal
menyakat sahabat sahabat lain
itu sudah menjadi hobi
bukan selalu 
tapi kadangkadang
HANA , ahli sekepala dengan aku
keseriusannya , kadang kadang terlahir sedikit dari hati ini perasaan takut 
Adakalanya , terms Ingeris sukar sekali untuk menyebut
BAITI , mengajar aku menyebut dan melembutkan lidah aku 
dalam meng'suai'kan dengan perkataan Inggeris yang pelik pelik
kekecohan dan keriangan nya juga turut terpancar
bila dia rapat bersama ku sejak dua menjak ini
Adakalanya ,kekuatan dalaman itu perlu di bina
agar ita mampu menghadpi masalah hidup ini
UMI HAJAR mengajar aku supaya bertenang dalam menghuraikan konflik kehidupan
sinaran senyumannya membuat aku ingin juga 
menjadi insan yang kuat dan kuat sepertinya dalam kehidupan seharian
yang penuh dugaan dan cabaran
Adakalanya,sikap kerajinan itu perlu di praktikkan
NURJIHAN , banyak memaparkan sikapnya yang sangat rajin
dan bersemangt dalam hal hal apa apa pun
terutama mengenai agama
ucapan terimakasih ku ucapkan 
banyak benda yang kau berikan kepda aku 
Adakalanya , hafalan aku lemah
aku memerlukan seseorang untuk menyuntik semangat aku dlm menghafal Alquran
DINA , menjadi tempat aku mengahafal Alquran
kecemburuan aku terhadapnya
membuat aku bersemangat utk segading dgnnya
Adakalanya ,sikap kepimpinan perlu di asah
menjadi seorang pemimpin bukan perkara yang mudah
memikul tanggungjawab yang sangat berat
amanah Allah itu perlu di jaga dengan baik baik
SAKINAH, mempamerkan sikap kepimpinan yang berwibawa
tertarik hati aku untuk belajar sikap ketabahan nya
melayan karenah anakanak buah
yang pelbagai ragam
diam diam nya bukan tidak ada isi
tapi diam diamnya isi nya sangat mengerti
adakalanya , kelembutan itu perlu ada dalam setiap diri insan yang bergelar
WANITA,
keayuan , kesopanan, dan kebaikan itu pillar untuk wanita
FARHANA , mengajar aku menjadi wanita yang sebenar :)
Adakalanya ,orang sekampung dari utagha amat di perlukan untuk pulang ke kampung masing masing
AMALINA , menjadi teman setia bersama aku 
untuk pulang bersama sama dengannya
menaiki bas catar bersama sama
oh orang utagha ! kau memg penting disisi aku tika cuti menjelma tiba :]
Adakalanya, teman untuk study group kena ada
bila exam kian hampir 
INTAN lah otai study group untuk TSU1 
anyone want to join us , mari mari
anda di alu-alukan untuk hadir bersama kami :)
Adakalanya , servis kereta amat di perlukan
bila mana kita nk supermarket
ke bank
dan tempat tempat yang kita nk tujui
FARAH , bersama kereta viva nya
lagaknya seperti " driver" kami ^^
akan membantu insan insan  yang amat memerlukan
perkhidmatannya
Adakalanya ,sikap diam itu perlu ada juga
walaupun diri ini tak lah sediam mana pun 
tapi kadangkala kena la juga diam
ALINA , mengajar aku  untuk kurang bercakap
bercakap untuk hal yang perlu
tapi diam diamnya tak bererti dia insan yang pendiam sangat
kdg kdg mengelikan hati bila mana
dia buat jenaka tanpa dia sendiri sedari
Adakalanya , jenaka itu akan di selit kan dengan ke'serius'an
SAMEERAH , sekali pndg aku mengenalinya
" oh , dia nih budak serius , aku kena jagajaga dgn dia"
haha , nada tk leh blah 
sekali dia buat lawak dan tgk dia gelak 
orang orang yang melihatnya pun turut gelak
kelakar~~

itulah kisah kami KELUARGA TSU1
saling lengkap melengkapi antara satu sama lain
saling nasihat menasihati
Allah Maha Bijaksana , Dia Tuhan yang mengatur cara hidup kita dengan baik
cuma kita ini sahaja yang perlu mencari kebaikan itu 
^^

Bersyukur sangat kerana aku mengenali mereka dan mereka mengenali aku ,
terimaksih sahabat
maafkan diri ini andai ada je yang menyinggung hati sahabat


~~sayang anda yang tak terkira~~
uhibbukunna fillah
(",)


ibtisam92
^^

1 comment:

amierul said...

Terharunya baca post hang...bestla dapat kawan2 cam uh...semoga hubungan korg berkekalan..=)