Pin It

Widgets

kembali !

Bissmillahirrahmanirrahim

Alhmdulillah , agak sibuk jugak semnjak dua menjak ini , perasaan dan sikap yang membeku serta malas untuk meng'update'kan blog ini, kerna banyak kerja yang perlu di siapkan terlebih dahulu. Pelbagai kisah yang ingin ku kongsi disini , memndangkan banyk kisah yang berkisar sepanjang aku tak mengupdatekan blog ini . satu persatu akn ku kisarkan kisah ini dgn ringkasnya dan padat , hehe :)

kisah PERTAMA 
pada 23/3/2011
 ha.. hari tersebut hari keluarnya result spm kan ? yee, masa ini jugak la aku dan rakanrakan yang seangkatan dengan aku pergi ke sekolah menengah agama Nilai , untuk mempromosikan USIM , hehe, terutamanya untuk kemasukan TAMHIDI (asasi) , ada je rakan rakan aku yang lain di tempat di sekolah yang lain . Untuk group aku ada 6 orang pelajar tamhidi termasuk aku , dan di iringi oleh seorang pensyarah , pensyarah yang kami sayangi , Ustazah Mina , [from Magribi :) ] 2 orang pelajar banin  [saiful dan syaker] dan 4 orang pelajar banat [aku , bushra, nik dan  siti asma ]

pada awal pagi kami pergi ke sekolah tersebut dengn menaikai kereta pensyarah , dan bookletbooklet yang berkaitan dgn USIM turt di sediakan, nak jadikan cerita . kami kesemua nya dapat memberi taklimat kepda pelajarpelajar tersebut dgn baik , tapi kebnykkan dari mereka ialah pelajar tingkatan 5 tahun ini , hanya beberapa pelajar sahaja dari tingkatn 5 thun lepas kami dapat sampaikan taklimat tersebut, ataupun penerangn secara ringkas :)]

kami pulang dan habiskan taklimat kami di waktu zohor , kerana banyak pelajar yg sudah bersurai . dan kami makan tengahari bersama sama di Bangi bersama pensyarah kami , dan kami berpeluang juga mengunjungi rumah pensyarah kami, haha perghh !! agak seronok , serupa macam kami tak pernah gi melawat rumah orang , mybe ini buat kali pertama kami mengujungi dan berehat sebentar di rumah nya ( rumah org Arab tuu , hii ) , di hidangkan kepada kami teh dari Arab , huh ! sangt sedap . keramahtamahan pensyarah kami membuatkan kami segan dan silu , :]] hee, 

dan kami pulang , semula ke USIM ,dengan hati yang gembira , dan alhamdlillah kenyang sangat sangat kerna di jamu mcam macam . :)) jazakillah ya Ustazah !

kisah KEDUA
26/3/2011
 Ada mukahyam Arab , disebbkan kami ( pendebat pendebat ) pada 2 mingu lepas tak dapat nk hadrikan diri kami keran adanya pertandingan , jadi hari itulah menjdi hari penganti buat kami , dari 8.30 pgi-6.30 ptg , waaa, lama sangat , dan agak letih , Alhmdulillah dapat la jugak sedikit input yng bermanfaat :)



kisah KETIGA

hanya 3 miggu shja lagi ,aku akan tingglkan ZAMAN TAMHIDI bersama rakanrakan ku , huh !! akan ku ucapkan SELAMAT TINGGAL TAMHDI,  dan study week dan final exam kian kian hampir ,tak lama lagi aku ku masuki alan pelajar ijazah InsyAllah , moga Allah permudhkan urusan aku ~~


TAKE NOTE !!
11-15/3 /2011 : STUDY WEEK
18-22/3/2011 : FINAL EXAM


ibtisam92
^^