Pin It

Widgets

kematian

Bissmillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah , Allah sentiasa memberi rahmat kasih sayangNya kepda hambahambaNya yang dia kasihi. Aku bersyukur kepda Mu ya Allah kerna di beri izin bagi ku untuk bernafas, untuk menikmati kehidupan dunia ini dengan menambahkan ibadahku kepadaMu , kerna ku bukan insan yang sentiasa ingat kepada Mu akan suruhan Mu serta laranganMu malah aku sering lupa dan alpa, Ya Rabb , ampunilah dosa ku , aku mengerti kehidupan aku ini hanyalah sementara sahaja.Bila-bila masa Allah akan menarik segala nikmat yang aku kecapi ini dengan KEMATIAN.

Ya Allah kuatkanlah hati aku ini , tabahkan lah aku dengan segala cubaan yang kau berikan kepada ku ini .Manusia yang hidup di dunia ini tidak akn terlepas dengan segala musibah , segala musibah yang datang ini adalah bagi kita untuk menambah iman kita kepadaNya :)

Hari ini , hari ISNIN haribulan 7/3/2011,tepat jam 6.15 petang, tokwan aku sebelah abah aku ,telah kembali ke rahmatullah. Ya !! kita tak perlu menangis , segala yang ada di dunia ini adalah milik Allah , kita hanya meminjam sahja daripadaNya. Aku mengerti , aku sangat rapat dengan tokwan aku , dan sangat sayang kepada tokwan aku , kerna  , akulah cucu yang paling dia sayangi dan dia selalu ingati .Mungkin kerna ramah tamah aku melayannnya.  Ya Allah ! please give me a strong that I can bear all this .Insan yang aku turut sayangi itu telah pergi :( tiada apa yang patut ku katakan lagi, hanya bersedekah kepdanya dengan surah Alfatihah :) kerna sudah tiba masanya m untuknya menemui Allah yang MAHA ESA :) :]

Beberapa bulan yang lalu adikku meningal , dan bulan ini , tokwan aku pula yang kembali ke  rahmatullah.Inalillah , moga Allah mencucuri rahmat kepada mereka dan tergolong dalam golongn yang soleh. aminn :)

P/S to my beloved family  : jika aku bersama mereka di sana mungkin jua aku mengalir air mata , kerna air mata ini bilabila masa akan tercurah tanpa aku sedari , semua itu milik Allah ,Aku tahu satu persatu ujian dan musibah timpa pada keluarga kita, Aku tahu Allah sayang kita semua, dan Along sayang , abah , umi ,adik dan tok, :) sayang sangat , even tak sempat untuk ku pulang kesana, tidak mengapa , berbekalkn doa along disini inshAllah akan sentiasa mengiringi tokwan :)moga Allah permudahkan urusan mereka disana, aminn
Thank Allah, kau memberi kepda ku , keluarga yang sangat menyayangi antara satu sama lain. terimakasih Allah , alhmdulillah , alhmdulillah :) hanya bertahmid dan bertasbih kepadaMua atas semua yang Engkau berikan kepada ku :) :]

ibtisam92
^^

6 comments:

kyrah said...

bnyak2 bersabaq taw yan, Allah sentiasa bersama org yg tabah, ingat!! setiap yg berlaku pasti ada hkmah, ak syang ang yan:)

HUMAIRA' said...

thank kyrah :) jazakillah ,
you always support me, whenever i need you, lurve you :)

the besties friendship masy lasting forever , inshAllah .

kyrah said...

amin!!

kta pnya prshabatn smpy bla2

mature. said...

izyan nazihah.

ingat apa kata abu bakar apabila rasulullah wafat.

Sorfina Humaira' said...

betul tu..bersabar banyak-banyak k..usah dipendam perassan sedih tu..luahkanlah.. Allah Maha Mendengar..ini ujian untukmu wahai sahabatku..kerna Dia ingin menguji keimananmu..

HUMAIRA' said...

amirah : ya saya ingat ! TQ ~

sorfina : :) you are rtye