Pin It

Widgets

bila dah akhir zaman

Bissmillahirrahmanirrahim


bila dah akhir zaman ..
 banyak benda yang tak ada dalam sunnah
kita akan buat syariat yang baru
maka jadilah bidaah
sedangkan agama Islam kita tu dah lengkap
tak perlu ditokok tambahkan

bila dah akhir zaman ..
pemimpin negara sendiri pun nak menentang
maka , ciptalah puak yang lain
kononnya ingin membetulkan si pemimpin ini
sedangkan kita tak tahu
ia boleh memporak perandakan masyarakat
boleh memecah belahkan masyarakat
padahal boleh aje kita nak betulkan 
tapi ikutlah cara Islam yang sebenar

bila dah akhir zaman ..
perkara iktilat perkara yang biasa bagi masyarakat sekarang
kononya ia ada sedikit maslahah
tapi kita tak sedar banyaknya lagi mafsadah yang akan ditimpa
nauzubillah

bila dah akhir zaman ..
masalah yang kecil kita besar besarkan
masalah yang besar apatah lagi

bila dah akhir zaman ..
cara tutup aurat pun macammacam gaya
tak salah jika ia masih dalam syariat Islam
tapi yang hairannya gaya atau fesyen tuh tak selari dengan syariat Islam
tapi dinamakn FESYEN ISLAM

bila dah akhir zaman ..
ayatayat Allah kita memperolok-olokkan
menafsir ayat Alquran dengan penuh hawa nafsu
ikut dan je nak tafsir ayat
dan sampaikn kepada orang
dan orang yang mendengar pun akn mengiyakan dan menerima dengan seadanya
padahal apa yang disampaikan oleh orang tersebut adalah salah
tak sama dengan pentafsiran ayat alquran dengan sebenar
Astagfirullahazim

bila dah akhir zaman ..
perkara yang benar
kita sembunyikan 
ye la bila kita bongkarkan takut nanti kita pulak yang kena pulau
kena sisihkan
jadi kita pun ambil kesempatan nak soroksorokkan perkara yang benar


bila dah akhir zaman..
banyak orang yang terpedaya dengan cakapcakap orang
banyak yang kita percaya butabuta
tnpa kita selidik
jadi tak hairanlah kalu terjadinya fitnah sesama sendiri

bila dah akhir zaman ..
kita tak sedar yang kita perlu top up ilmu kita
baru kita boleh bagitau kat orang lain
dengan perkara yang benar
tapi masalahnya baru sekelumit ilmu kita dah nak angkt bakul sendiri
dan tanpa kita mengakaji perkara yang lain
then
nak ajak orang lain
tapi cara kita tak sedar
kita buat tuh tak kena cara yang betul

bila dah akhir zaman ..
hasad dengki dan penyakit iri hati lah punca jadinya permusuhan
dan dua penyakit tuh lah yang berkembang biak dalam hati kita
pada  masa ini
tapi kita anggap perkara ini biasa sahaja
padhal ia perkara yang besar yang patut kita jaga elokelok
jika tak kawal baikbaik
maka padahlah diri kita
La haulla wala quwataillah billahil aliyil'azim

bila dah akhir zaman ..
banyak syariatsyariat dan hukumhukum Islam semakin  dipermudahkan
kononya hukum Islam tak sesuai untuk digunakan pada zaman sekrang
jadi tak hairanlah banyk keskes jenayah kian meningkat di dunia ini




::SEMOGA ALLAH MELINDUNGI KITA SEMUA DARI FINTAH AKHIR ZAMAN::
AMIN
:)



ibtisam92
^^

No comments: