Pin It

Widgets

mudahnya ..

Bissmillahirrahmanirrahim


mudahnya , 
derasnya ,
air mata mengalir ,
baru sekali kena tempikan ,
tegas sekali percakapanya ,
serta merta jasad ini seolah-olah melayang ,
huh !
hati , jantung dan seluruhnya terkejut ,
terkena tempikan ,
kemarahannya sangat meninggi ,
terkejut gamaknya ,
terus air mata ini mengalir ,
aku tahu itu caranya ,
kerna ku di didik memang sebegitu ,
tegasnya seorang bapa terhadap anak ,
kata-katanya yang mencabar diriku itu ,
menjadi semangat ku.
hati ku menjadi kental ,
sekental-kental hati ini ,
air mata akan mengalir jua ,
itulah lumrah seorang perempuan ,
dari kecil hingga ke hari ini ,
air mata ku menjadi peneman ,
walau aku dah tahu itu caranya ,
walau satu perkataannya yang dikeluarkan 
dengan suaranya yang meninggi ,
airmata akan mulai basah di pipi ,
dan ia ,
terus mengalir ,
mudahnya ,


 [ketegasan seorang bapa masih terasa walau umurnya kian meningkat dan aku kian cepat untuk berendam dengan air mata]

i really love my parents
^^

note  : 
aku mmg tak boleh menahan air mata dari mengalir bila di marahi oleh abahku ,mungkin aku seorang anak perempuannya ,dia sangat menyayangiku ,segala cara yang aku lakukan mesti selaras dengan kawalannya  yakni didikannya kepada aku :)


ibtisam92
^^

2 comments:

amirah. said...

izyan nazihah,

kau harus tabah.

kau perlu sabar.

kau kene kuat.

jauhkan awatif daripada diri kau.

aku di belakang kau.

penemanmu di jalan ini.

HUMAIRA' said...

jazakillah ya sahabati ats sokongan yang telah amirah berikan,

saya sedang mencuba diri supaya tidak terlalu ber'awatif :)